Tajomstvo lídrov

Ak by sme si porovnali zvyky a isté každodenné rutiny tých najúspešnejších podnikateľov, našli by sme mnoho podobností. Keď sú teda overené a vieme, že na 100% fungujú, prečo sa nimi neinšpirovať? Tu je niekoľko tajomstiev lídrov, ktoré vám pomôžu vybudovať si úspešný a prosperujúci biznis.

Hovorte zrozumiteľne

Veľkou chybou, ktorej sa dopúšťa mnoho podnikateľov je to, že aj keď síce majú nejaký skvelý produkt alebo ponúkajú nejakú výbornú službu, nedokážu to odkomunikovať a nedokážu sa predať.

Kľúčovým je v prvom rade vedieť, kto je vašou cieľovou skupinou. Inak musíte napríklad komunikovať s mladými a inak so seniormi. Určite si preto svoju cieľovku a následne s ňou komunikujte tak, aby vám rozumela.

To, čo ľuďom hovoríte, to, ako s nimi komunikujete a to, ako sa im snažíte predať svoj produkt či svoju službu, pre nich musí byť zrozumiteľné. Musíte hovoriť ich jazykom a musíte premýšľať ako oni. Ak vám neporozumejú, odídu ku konkurencii a vy si nezarobíte nič. No naopak, ak vám porozumejú, získavate nových klientov či zákazníkov. A to je predsa cieľom podnikania.

Pravidlo 10 sekúnd

Žijeme v dobe, ktorá je charakteristická tzv. “pretlakom informácií”. Keď si otvoríte Facebook, vyskočí na vás množstvo nových príspevkov a inak tomu nie je ani na Instagrame. Mnoho ľudí podniká a každý z nich sa snaží svoju cieľovú skupinu zaujať.

Preto je nesmierne dôležité poznať jedno základné pravidlo, a to síce pravidlo 10 sekúnd. To hovorí o tom, že máte len krátkych 10 sekúnd na to, aby ste vášho potenciálneho klienta či zákazníka presvedčili, že si zaslúžite jeho pozornosť. Ak sa vám to nepodarí, odchádza preč. Scrolluje ďalej, pretočí list alebo sa jednoducho začne venovať niečomu inému. Ak sa vám to však podarí, opäť získavate nového klienta.

Základom je teda okamžite zaujať. Nebuďte priemer, buďte iní, vytŕčajte z davu. Ak s ním splyniete, nikto si vás nikdy nevšimne. Buďte preto originálni a nebojte sa ani zdravej výstrednosti. Predáva predsa to, čo je na očiach. No nezabúdajte, máte len 10 sekúnd…

 

Inšpirujte tromi príbehmi

Ak chcete ľudí naozaj zaujať a chcete si získať ich sympatie, zaručene vám pomôže, ak im rozpoviete tri príbehy. Aké?

Príbeh úspechu. V tomto príbehu ľuďom (či už formou článku alebo videa) povedzte príbeh, v ktorom im predostriete víziu ich budúceho, lepšieho “ja”. Ukážte im, kým môžu byť, dajte im víziu a ukážte im, akým životným štýlom môžu žiť. Jednoducho v nich vyvolajte silnú emóciu, ktorá v nich zanechá stopu. Emócie sú dnes totižto tým, čo predáva.

Príbeh neúspechu. V tomto príbehu ich trocha “postrašte”. Povedzte im, čo sa stane, ak na sebe nezačnú pracovať hneď teraz. Povedzte im, o čo všetko by mohli prísť. Povedzte im, ako sa teraz nechávajú obmedzovať. Opäť to v nich zanechá silnú emóciu.

Osobný príbeh. A na záver im rozpovedzte svoj osobný príbeh. Prezraďte im, ako ste sa dopracovali k úspechu vy a odhaľte im, aká bola vaša cesta. Ľudia príbehy milujú a osobné príbehy o to viac, že sú autentické a dôveryhodné. Inšpirujte ich k akcii a získajte si ich.

Všetky tieto príbehy im totižto pomôžu nahliadnuť do vzdialenejšej budúcnosti, v ktorej uvidia lepšiu verziu seba samého. A kto by predsa netúžil po lepšej, svetlejšej budúcnosti?