Stratégia, ktorá premení vaše podnikanie na úspech a radosť

Bez ohľadu na to, či sa venujete podnikaniu naplno alebo zatiaľ len čiastočne, určite sa vám zíde vedieť o skvelej stratégii, ktorá vám značne zjednoduší nielen samotné podnikanie, ale zároveň aj celý život.

Určite si nemusíme pripomínať, že za každým úspešným podnikateľom stoja predovšetkým jeho klienti, zákazníci či fanúšikovia. Bez nich by to jednoducho nešlo. Základnou úlohou každého online podnikateľa je preto zistiť, ako ich získať, ako si ich udržať a ako vniesť systém do práce s tými, ktorých sa vám už získať podarilo.

Ak si teda kladiete otázky ako: “Ako pritiahnuť nových zákazníkov či klientov? Ako ich zaujať tým, čo ponúkam?”, ste na správnej adrese. Predstavíme vám stratégiu, vďaka ktorej sa vám to podarí.


Stratégia na získanie nových zákazníkov

Prvou vecou, ktorú je potrebné si uvedomiť, je to, že ľuďom nemôžete začať niečo len tak predávať. Najprv si musíte získať ich dôveru a sympatie. Pravdepodobne sa teraz pýtate, ako. Keď túto situáciu premietneme do oblasti, o ktorej hovoríme, teda do podnikania, ľuďom môžete v prvom rade pomôcť tým, že budete tvoriť a publikovať kvalitný, originálny a hodnotný obsah na vašej webovej stránke.

Ten im môže pomôcť vo viacerých oblastiach a zároveň ich môže informovať, baviť, vzdelávať a podobne. To je teda krok číslo jeden, bez ktorého táto stratégia fungovať nebude. Keď sa vám zákazníka podarí zaujať a keď mu “pomôžete”, následne ho musíte previesť viacerými fázami.


Fázy, ktorými zmeníte radového návštevníka vášho webu na vášho fanúšika.

1. Potenciálny zákazník. V prvom rade je dôležité vymedziť si svoju cieľovú skupinu. Najväčšou chybou, ktorú robia mnohí začínajúci podnikatelia, je to, že si myslia, že ich potenciálnymi zákazníkmi sú všetci. Pravdou však je, že nikdy nebudete mať dostatok nielen finančných, ale predovšetkým ani časových možností na to, aby ste oslovili všetkých. Vymedzte si preto užšiu skupinu ľudí a zamerajte sa na nich. Uvidíte, že takouto stratégiou dosiahnete oveľa väčší úspech.

2. Návštevník. Skvelé - v tejto fáze už niekto z vašej cieľovej skupiny navštívil váš web. Zaujal ho obsah, ktorý ponúkate, dostali ste sa preto do fázy, kedy ste mu istým spôsobom pomohli.

3. Kontakt. Vymeňte nejakú hodnotnú časť vášho obsahu za e-mailovú adresu človeka, ktorému sa tieto rady či informácie naozaj zídu. On tak získa cenný obsah a vy cenný kontakt - obaja ste teda získali.

4. Dôverný kontakt. Začnite so svojím kontaktom pravidelne komunikovať. Mailom mu posielajte unikátny obsah, ktorý preňho bude hodnotný. Tak si začnete vytvárať profesionálny vzťah založený na dôvere.

5. Zákazník. Keď sa vám u daného človeka podarilo vzbudiť dôveru a presvedčili ste ho, že v tom, čo robíte, ste naozaj jednotkou, daný produkt alebo danú službu si od vás zakúpi.

6. Spokojný zákazník. Tí najlepší predajcovia však vedia, že kúpou produktu by sa to končiť nemalo. Spravte zo svojho zákazníka spokojného zákazníka tým, že mu napríklad ku kúpe darujete nejaký malý darček.

7. Fanúšik. Nedovoľte, aby sa váš obchodný vzťah skončil vybavenou objednávkou. Zaraďte svojich spokojných zákazníkov napríklad do nejakého vernostného programu alebo im zasielajte špeciálny obsah, ku ktorému nebude mať prístup nik iný. Dajte im jednoducho pocítiť, že (pravidelne) nakupovať u vás je niečo, čo sa oplatí. Takto nezískate len zákazníka, ktorý sa k vám bude vracať, ale zároveň aj množstvo hodnotných odporúčaní.

Tak, a presne toto je stratégia, ktorá vám môže nesmierne pomôcť. Skvelé je na nej aj to, že časom si ju dokážete úplne zautomatizovať. Za jej výhodu však môžeme považovať aj to, že samotný zákazník o týchto fázach nevie a časom ani vy nebudete musieť úplne presne sledovať, kde sa daný človek práve nachádza a čo by ste mu práve mali poslať. Chce to len cvik a čas.

Veríme, že vám táto stratégia pomôže a sme presvedčení o tom, že z vašich potenciálnych zákazníkov spraví vašich fanúšikov.