Ako napísať texty, ktoré predávajú

Vieme, že keď chceme, aby texty na našom webe pritiahli cez vyhľadávač nových čitateľov, návštevníkov či klientov, musia byť naozaj kvalitné a musia predávať. Ako však takéto texty napísať? Riaďte sa nasledovnými radami.

 

  • Chytľavý nadpis. Pokiaľ máte na svojom webe vlastný blog, je veľmi dôležité, aby mali jednotlivé články nadpisy, ktoré v ľuďoch vyvolajú túžbu otvoriť si ich. Tipy na články, ktoré budú vždy “hitom”, sme vám už prezradili.

 

  • Kľúčové slová. Tie musia byť zakomponované (samozrejme s citom a maximálne prirodzene) v nadpise, v podnadpisoch, v meta popise, v tele článku ale aj v popise obrázkov.

 

  • Spätné odkazy. Či už vlastné (na iné podstránky či kategórie na vašom webe) alebo externé, prelinkovanie by v žiadnom článku či dlhšom texte nemalo chýbať.

 

  • Kopírovanie textov. Texty v žiadnom prípade nekopírujte z iných stránok. Vyhľadávače by vás mohli vyhodnotiť ako “plagiátorskú” stránku a vo vyhľadávaní by vás úplne skrývali.

 

  • Texty nepíšte v heslách. Toto sa týka predovšetkým popisu produktov. Každý jeden výrobok/službu popíšte rozvinutými vetami (teda nie heslovite v odrážkach), no zároveň dbajte na to, aby boli texty výstižné, úderné a aby ihneď zaujali.

 

  • Nepodceňujte členenie textu. Snažte sa o to, aby jeden odstavec nemal viac ako 3-4 riadky. Ak by bol dlhší, text pôsobí neprehľadne, čo môže čitateľa okamžite odradiť.

 

  • Pozor na neprirodzené používanie kľúčových slov. Ak je vaším kľúčovým slovom napríklad “LED žiarovka”, neznamená to, že každú vetu musíte začínať práve týmto slovným spojením. Takýto text pôsobí umelo až smiešne. Buďte kreatívni, čitateľovi by z vášho textu vôbec nemalo byť zrejmé, ktoré slová vo vašom texte sú kľúčové.

 

  • Písanie bez chýb. K tomu asi nie je čo dodať. Text s gramatickými či štylistickými chybami by mohol vašich potenciálnych klientov/zákazníkov odradiť, preto sa im snažte vyvarovať.

 

  • Obmedzte používanie trpného rodu. Vyhľadávače ich totižto naozaj nemajú radi. Ak teda napríklad máte v texte vetu: “Naše texty sú použiteľné pre každý web…”, zmeňte ju na “Naše texty sa dajú použiť na každom webe…” a podobne.