Čo je to SEO?

SEO, alebo optimalizácia pre vyhľadávače, je akousi “signalizáciou” pre vyhľadávače ako napríklad Google, že vaša webová stránka obsahuje kvalitné a relevantné informácie. Tak napríklad, ak by ste sa na svojom webe venovali témam chata a záhrada, po optimalizácii začne Google vašu stránku zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávaní ľuďom, ktorí sa o tieto témy zaujímajú. To, na akej pozícii, je samozrejme otázkou viacerých ďalších faktorov.

Popremýšľajte preto nad tým, ako docieliť, aby ste sa so svojím webom v zobrazovaných výsledkoch ocitli čo najvyššie. Vplyv na to má ako “On-Page SEO” (správne kľúčové slová na vašom webe, ich umiestnenie a pod.), tak aj o “Off-Page SEO” (externé spätné odkazy a iné).

Nastavenie webu pre SEO

Aby bol váš web optimalizovaný pre vyhľadávače, z hľadiska SEO je potrebné vykonať zopár nastavení. Najideálnejším riešením je samozrejme celú optimalizáciu zveriť do rúk profesionálov, čo však môže byť finančne veľmi náročné a nie každý začínajúci podnikateľ si to môže dovoliť.

Pre úspešný štart vám však môžu pomôcť aj nasledovné rady. Skvelé je na nich to, že tieto nastavenia si zvládnete ošetriť aj sami.

  • Nastavenie URL. Na každej stránke i podstránke webu treba nastaviť nadpis, názov stránky, krátky popis a kľúčové slová. To všetko nájdete v nastaveniach svojho redakčného systému.
  • Obrázky. Každý obrázok, ktorý na svojom webe zverejňujete, nazvite správne z hľadiska SEO. Ako na to? Obrázok premenujte tak, aby jeho názov neobsahoval žiadnu diakritiku a namiesto medzery medzi slovami použite podtržník (napr. zahradna_stolicka_1234). Pri nahrávaní obrázku cez redakčný systém pri ňom tiež nezabudnite uviesť názov a popis pre Google.
  • Kategórie. Ak máte na svojom webe delenie na nejaké kategórie, nastavte si pri nich aj popis a kľúčové slová. Tie sa návštevníkovi nezobrazia - viditeľné sú len pre Google.
  • Vlastné spätné odkazy. V krátkom popise, kde návštevníkovi vášho webu popisujete, čo v danej kategórii nájde, prelinkujte niektoré slová (max. však 3) na inú kategóriu, prípadne na iné miesto na svojom webe. Ide o tzv. vlastné spätné odkazy, ktoré takisto napomáhajú SEO optimalizácii.
  • V pätičke webu si takisto vytvorte menu, prípadne odkaz na obchodné podmienky či informácie ohľadom ochrany osobných údajov.
  • Na web si pridajte aj ikonky sociálnych sietí. Spraviť tak môžete pod každým článkom, kde ho čitateľ po dočítaní bude mať možnosť hneď zdieľať napr. na Facebooku. Na tieto ikonky však nezabudnite ani napr. na hlavnej stránke či v kontaktoch - tu by mali odkazovať na vaše vlastné sociálne siete, teda na váš účet na Facebooku, Instagrame, LinkedIn a podobne.
  • Pod každým článkom uverejnite autorbox, teda pole, v ktorom zopár vetami popíšete, kto vlastne ste a čomu sa venujete. Článok tak bude pôsobiť oveľa autentickejšie.