Linkbuilding

Linkbuilding patrí medzi najdôležitejšie nástroje SEO optimalizácie webov. Ide o to, že nejaká stránka zverejní odkaz na vašu hlavnú stránku alebo akúkoľvek podstránku. Cieľom linkbuildingu je zvýšiť počet spätných odkazov (backlinkov), ktoré na daný web odkazujú. Aj to sa však dá spraviť dvomi spôsobmi, a to “poctivo” a “menej poctivo”.

Poctivá cesta je samozrejme dlhšia a náročnejšia, avšak určite sa oplatí viac. Ide pri nej o to, aby na váš web odkázalo čo najviac relevantných a dôveryhodných stránok.

Menej poctivý spôsob je ten, že na vás bude odkazovať naozaj ktokoľvek. Tak sa môže stať, že sa ocitnete medzi odkazmi spolu s ďalšími 200 stránkami, prípadne že na váš web bude odkazovať niekto s diametrálne odlišným obsahom. Na to však vyhľadávač môže prísť (dohliada na to napr. Google Penguin) a váš web tak bude penalizovaný. V tomto prípade je potrebné znížiť počet nekvalitných odkazov alebo pridať viac tých “kvalitných”.

Vyhnite sa preto ponukám typu “Výhodná registrácia do 500 katalógov za bezkonkurenčnú cenu” - môžu vám skôr uškodiť, než pomôcť. Nehľaďte teda na kvantitu ale na kvalitu a zaregistrujte sa len do katalógov, ktoré sú dôveryhodné a zároveň najnavštevovanejšie.