Obsah webu a o čom blogovať

Pravda je taká, že existuje zopár typov príspevkov či článkov, ktoré sú hotovým “magnetom” na čitateľov. Budú mať jednoducho vysokú čítanosť vždy - za každých okolností. O aké typy článkov ide?

#1 Zoznamy

Priznajme si, rôzne zoznamy od výmyslu sveta milujú takmer všetci. Ide o veľmi vďačný typ príspevkov, nakoľko čitateľovi sa čítajú naozaj dobre a autorovi sa píšu ľahko - predovšetkým ak ide o tému, ktorá mu je blízka. Zoznam môžete vytvoriť prakticky o čomkoľvek, napríklad:

  • 7 skvelých cvikov, ktoré vás zbavia bolestí chrbtice
  • 15 letných hitov, ktoré vás prenesú na pláž a pripomenú vám atmosféru leta
  • 10 receptov na ľahké sendviče, z ktorých nepriberiete

…a podobne. Pokračovať by sme mohli donekonečna. Zoznamov sa preto nebojte a siahajte po nich čo najčastejšie.


#2 Návody

Určite to sami veľmi dobre poznáte. Mesačne položíme Googlu naozaj veľké množstvo otázok začínajúcich sa na “ako”.

  • Ako vymeniť batériu na aute?
  • Ako na domáce sushi?
  • Ako dosiahnuť vysokú čítanosť?

Keď budete podobné články (samozrejme, vhodne tematicky zamerané) zverejňovať na svojom blogu, zamilujú si vás nielen čitatelia, ale aj Google, čo vám môže mesačne priniesť desiatky, stovky a časom možno i tisícky nových čitateľov. Na návodoch si však dajte naozaj záležať, píšte ich detailne a ak je to potrebné či vhodné, doplňte ich množstvom obrázkov.


#3 Všetko, čo musíte vedieť…

Články začínajúce sa týmito magickými slovami sú takisto hotovým magnetom na dobrú čítanosť. Tak napríklad:

  • Všetko, čo musíte vedieť pred kúpou dronu
  • Všetko, čo musíte vedieť predtým, ako si založíte blog
  • Všetko, čo musíte vedieť pred kúpou nového kávovaru

V tomto prípade ide o naozaj podrobné odovzdanie informácií, ktoré váš čitateľ práve hľadá. Tým, že mu ich poskytnete prehľadne spísané na jednom mieste, mu ušetríte množstvo cenného času, čo v dnešnej dobe ocení naozaj každý.

 

#4 Vaše reálne skúsenosti

Mimoriadne populárnym je aj tento typ článkov. Na Slovensku to však ešte stále nevyužíva príliš veľa ľudí, čo môžete využiť vo svoj prospech. O aké články ale vlastne ide? Tak napríklad:

  • Po dobu 1 mesiaca som spravil každý deň 100 klikov. Toto sa stalo s mojím telom
  • Na 2 týždne som sa úplne vzdala sladkého. Koľko som vďaka tomu schudla?
  • Celý mesiac som si zakazoval čokoľvek kúpiť (mimo jedla). Koľko som ušetril?

Takéto články majú totižto veľkú výpovednú hodnotu a ľudia milujú čítať veci, ktoré sú “reálne” a ktoré sa naozaj stali. Určite sa to preto nebojte využiť vo svoj prospech a článok nezabudnite doplniť nejakými zaujímavými, autentickými fotografiami.

 

#5 Rozhovory

Máte vo svojom okolí nejakého zaujímavého a vplyvného človeka? Ak áno, neváhajte a urobte s ním rozhovor. Nielenže tým svojich čitateľov zaujmete, ale je tu aj veľká pravdepodobnosť, že dotyčná osoba bude rozhovor zdieľať, čím môžete získať množstvo nových fanúšikov a sledovateľov.

Samozrejme si však dajte pozor na to, aby vaše otázky neboli plytké a aby bol každý jeden rozhovor na vašej stránke jedinečný, iný a pútavý.

 

#6 Často kladené otázky

Určite vám napadne hneď niekoľko otázok, s ktorými sa vo svojom obore stretávate stále dookola. Prečo o tom teda nenapísať článok? Tak napríklad:

  • 12 najčastejšie kladených otázok o kávovaroch
  • 7 otázok, ktoré si kladie každý začínajúci podnikateľ
  • 10 otázok, na ktoré si musíte zodpovedať pred založením svojho blogu

Ako vidíte, už na prvý pohľad ide o články, ktoré zaujmú každého človeka, ktorý sa práve danou problematikou zaoberá. Ak sa vám takýto článok podarí poňať zaujímavo a v rámci možností aj vtipne, sú to len body k dobru pre vás.

 

#7 Recenzie

To, čo o nejakom výrobku napíše jeho výrobca či o nejakej službe jej poskytovateľ je vec jedna, no skutočnosť býva v mnohých prípadoch vec druhá. Ako však vedieť, či sú propagované chvály skutočnosťou alebo len dobrým marketingom? Najjednoduchšou a najspoľahlivejšou cestou je získanie reálnych referencií od ľudí, ktorí majú s daným produktom alebo s danou službou osobnú skúsenosť.

Ak sa rozhodnete napísať a zverejniť nejaké recenzie, zamerajte sa na produkty, služby, reštaurácie či ubytovacie zariadenia, ktoré sú medzi ľuďmi populárne. Tak máte istotu, že článok sa stane naozaj čítaným a ak bude vaša recenzia pozitívna, ľudia si možno daný produkt zakúpia priamo prekliknutím z vašej stránky a vy získate províziu.

 

#8 Súkromné (šokujúce) príbehy

Povedzme si úprimne - ľudia jednoducho milujú drámy a príbehy, ktoré ich nejakým spôsobom šokujú. Takéto články by sa mali týkať výhradne vašej osobnosti a napríklad by mohlo ísť o nasledovné príspevky:

  • Toto je spôsob, akým sa mi podarilo vyrovnať sa so šikanou na strednej škole
  • Táto chyba ma stála manželstvo a dodnes ju ľutujem. Neurobte ju aj vy
  • Toto som spravil, keď som už ďalej nevládal živiť svoju rodinu a odporúčam to aj vám

Ako vidíte, každý text je podfarbený nejakou negatívnou udalosťou či tragédiou (teda drámou), čo priam predurčuje akýkoľvek článok na úspech. My, ľudia, sme už raz (žiaľ) takí. Dívajme sa na to však pozitívne, nielenže získate vysokú čítanosť, ale zároveň sa aj vypíšete z negatívnych emócií a to naozaj nesmierne pomáha. Ak sa teda dokážete pred svojimi čitateľmi otvoriť a preniesť svoje emócie na klávesnicu, smelo do toho.