Aké sú vaše možnosti pri tvorbe PPC kampaní?

Poďme si to teda rozmeniť na drobné. Možností, kde spustiť vašu PPC kampaň, máte viacero. Je len na vás, aby ste si vybrali tú najefektívnejšiu. Určite si však vyberajte aj podľa toho, ktorý z nasledovných kanálov je využívaný vašou cieľovou skupinou najviac.

Vyhľadávače. Zaplatenie si zobrazovania vašej stránky na prvých priečkach vo vyhľadávačoch je jedným z najbežnejších a najefektívnejších typov PPC reklamy. V tomto prípade zobrazujú vyhľadávače ako Google, Yahoo či Bing vašu stránku hneď na prvej strane a na prvých miestach ako “Reklamu”. Vy následne platíte za kliknutia, teda až vtedy, keď nejaký potenciálny zákazník príde na váš web. Dôležitá je preto voľba kľúčových slov, podľa ktorých si myslíte, že by vás ľudia mohli vyhľadávať, ale i výber vhodnej vstupnej stránky či pútavé texty.

Sociálne siete. Nech už predávate čokoľvek, je veľmi pravdepodobné, že na sociálnych sieťach ako Instagram či Facebook sa nachádza nejaká časť vašej cieľovej skupiny. PPC reklama na týchto platformách vám preto môže pomôcť dosiahnuť vyššiu mieru CTR (click-through rate, čiže miera prekliku) a zvýšiť povedomie o vašom produkte či o vašich službách. Skvelé je, že PPC reklamu na sociálnych sieťach viete zacieliť na konkrétne skupiny, a to či už podľa demografických údajov alebo podľa záujmov.

Porovnávače produktov či cien. Tieto stránky zhromažďujú viacero produktov a tie následne porovnávajú na základe ich jednotlivých funkcií alebo ceny. Priamo z týchto stránok sa môžete dostať na ich vlastné alebo partnerské e-shopy - stačí kliknúť na ponuku, ktorá vás zaujme. Obrovskou výhodou tohto typu PPC reklamy je to, že sa zobrazuje ľuďom, ktorí už proaktívne hľadajú konkrétny produkt, ktorý vy ponúkate, sú teda už len krôčik od kúpy. Nevýhodou však môže byť priveľa ponúknutých konkurenčných portálov.

Katalógové vyhľadávače produktov. Katalógové vyhľadávače, ako napríklad Mojinterier.sk, Mojoutfit.sk, Mojchov.sk, designforumshop.com a iné fungujú na princípe zoskupenia produktov z mnohých e-shopov “pod jednu strechu”. Návštevník takejto stránky tu teda uvidí na jednom mieste napríklad topánky z desiatich e-shopov. Keď ho nejaké konkrétne zaujmú, klikne si na ne a automaticky je presmerovaný do e-shopu daného predajcu. Príspevky či produkty môžu byť samozrejme opäť sponzorované a môže sa pri nich využiť PPC reklama.

Reklamné systémy na zobrazovanie bannerov či článkov. Tento typ reklamy síce vykazuje nižšiu mieru prekliknutia ako napríklad reklamy vo vyhľadávačoch, no keďže sa takisto dá zacieliť na konkrétne publikum, stále funguje dobre.

Cashback portály. Aj registrácia vášho webu na nejaký cashback portál, ako napríklad ferklik.com, vám môže priniesť veľa výhod. Cashback portály na svojich stránkach združujú viacero e-shopov, na ktorých keď nakúpite cez prekliknutie sa, získate isté % zo svojho nákupu späť.