Čo potrebujete vedieť o Google AdWords?

V prvom rade je potrebné povedať, že Google AdWords považujeme za jeden z najefektívnejších spôsobov cielenia reklamy. Ak sa vám takúto kompaň podarí nastaviť naozaj dobre, vaše zisky môžu rapídne porásť. Samozrejme to platí aj naopak - ak aj do PPC kampane na Google AdWords investujete veľké finančné prostriedky, výsledky vás môžu pri nesprávnych nastaveniach sklamať.

Čo to Google AdWords vlastne je?

Ide o komplexný inzertný systém patriaci spoločnosti Google. Do tohto systému teda patrí samozrejme vyhľadávač Google, ale aj Youtube či ľudia, ktorí  na svojich weboch používajú reklamu prostredníctvom AdSense (AdSense zas poskytuje majiteľovi takéhoto webu príjem za to, že na svojich stránkach uverejní reklamy z AdWords).

Keďže ide o PPC reklamu, samozrejme aj tu platí, že Googlu platíte len vtedy, keď sa niekto na vašu reklamu preklikne. Aby sa tak však stalo, musí sa zobrazovať širokému publiku a na to musí byť kvalitná (Google jej kvalitu vyhodnocuje na základe mnohých algoritmov).

Hoci nastavenie takejto reklamy nie je jednoduché, počítačovo zdatný človek ho po absolvovaní niekoľkých rozsiahlejších kurzov zvládne. Určite však s týmto spôsobom propagácie “neexperimentujte”, mohlo by sa totižto stať, že do vzduchu vyhodíte stovky eur za úplne nefunkčné kampane. Ak si na to netrúfate sami, neváhajte osloviť nejakého profesionála.

Aké možnosti Google AdWords ponúka?

Tých je viacero, no z tých najefektívnejších ide napríklad o:

Remarketing. Vtedy sa bude vaša reklama zobrazovať ľuďom, ktorí už váš web navštívili. Je preto pravdepodobné, že takáto reklama bude vysoko účinná.

Videoreklama na Youtube. To sú krátke reklamy, ktoré sa na Youtube zobrazujú pred spustením samotného videa.

Obsahová reklama. Cielenie na web stránky, ktoré majú obsah, ktorý vašu cieľovú skupinu zaujíma. Šanca, že si tu nájdete potenciálnych zákazníkov/klientov, je tak vysoká.

Gmail Ads. Reklamy, ktoré sa vám budú zobrazovať priamo vo vašej mailovej schránke na Gmaily.

…a ďalšie. Google AdWords ponúka naozaj obrovské množstvo funkcií a možností, ktoré možno individuálne prispôsobiť na každú jednu PPC kampaň.