Analytika a meranie

Google Analytics

Čo to vlastne Google Analytics je? Ide o skvelý online nástroj, ktorý vám umožní zbierať a sledovať jednotlivé údaje o návštevníkoch vášho webu a analyzovať ich správanie.

Vďaka údajom z Google Analytics sa dozviete, koľko ľudí navštívilo vašu stránku (za deň, za týždeň, za mesiac i za rok), zistíte, odkiaľ k vám prišli a v neposlednom rade budete môcť sledovať správanie svojich návštevníkov, ako napríklad konverzie, čas strávený na stránke, mieru odchodov a ďalšie.

Týmto spôsobom však môžete skvele sledovať aj to, ako fungujú vaše kampane napríklad na Facebooku či Instagrame. Ľudia sa totižto veľakrát sťažujú, že kampaň “nefunguje”, no práve Google Analytics môže prezradiť, že kampaň funguje skvele, ľudia teda stránku navštívia, ďalej však už nepodniknú nič. Chyba teda nie je v kampani, ale v stránke. Možno sa nenačítava správne, možno je na nej veľa gramatických chýb, možno vyzerá neprofesionálne. To všetko uvidíte z údajov, ktoré vám poskytne práve Google Analytics.

Google Search Console

Ďalší skvelý nástroj od Googlu, ktorý je zdarma, no to, čo dokáže, pre vás môže mať obrovskú hodnotu. Google Search Console totiž pomáha merať návštevnosť a výkonnosť vášho webu vo vyhľadávači, dokáže opraviť problémy či zviditeľniť váš web vo vyhľadávači Google.

Tento vynikajúci nástroj je vhodný pre všetky weby a pomôže vám odhaliť aj tie najčastejšie chyby, ktorými sú indexácia stránok vo vyhľadávači, nefunkčnosť webu, zlé zobrazovanie popisov a množstvo iných.

Zatiaľčo Google Analytics sa používa masovo, Google Search Console až tak veľa ľudí nevyužíva. Dôvodom sú pokročilejšie analýzy či údaje (napr. počet chybových stránok, pokročilá analýza návštevníkov, počet zaindexovaných stránok a pod.), ktoré začínajúci podnikatelia nevyužijú a dôležité sú skôr pre marketérov či profesionálnych administrátorov stránok.

Google Tag Manager

Jeden z nástrojov pre ešte pokročilejších užívateľov a pre ľudí, ktorí to s online marketingom myslia naozaj vážne. Ako hovorí samotný Google, Google Tag Manager je systém na manažment značiek (tagov), ktorý vám umožňuje rýchlo a ľahko nastavovať značky a kúsky kódu na vašej stránke alebo mobilnej aplikácii, ako napríklad tie, ktoré sú zodpovedné za analýzu návštevnosti a marketingovej optimalizácie.

Môžete pridávať a upravovať značky pre AdWords, Google Analytics, Firebase Analytics, Floodlight a značky tretích strán alebo vlastné kódy pomocou rozhrania Tag Manažéra namiesto toho, aby ste ich editovali v kóde stránky. Jeho použitie znižuje chyby a oslobodzuje vás od potreby spolupráce developera pri konfigurácii značiek.

Znie to síce dosť komplikovane a ovládanie tohto nástroja si určite vyžaduje hlbšiu analýzu a hlavne cvik, no pravdou je aj to, že keď raz objavíte, čo Google Tag Manager dokáže, budete nadšení a svoj biznis budete chcieť rozvíjať už len s ním.

Facebook Pixel

Facebook Pixel ja vlastne kód, ktorý vám pomôže cieliť vaše reklamy na Facebooku lepšie a efektívnejšie. Tento kód totižto zbiera rôzne informácie o ľuďoch, ktorí navštívia váš web a následne vytvára skupiny, na ktoré môžete svoje kampane cieliť.

Tento nástroj je preto vhodný pre všetkých marketérov, pre e-shopy ale i ľudí, ktorí jednoducho propagujú svoje výrobky na Facebooku. Jeho cieľom je predísť prípadom, kedy ľudia síce do reklamy investujú peniaze, no zacielia ju nesprávne, a tak jednoducho nedosiahnu požadované výsledky.

Naučiť sa ovládať Facebook Pixel je preto skvelým spôsobom, ako proces tvorby kampaní zefektívniť a opäť ho posunúť na novú, vyššiu úroveň.